älska/hata sverige

Har kommit hem från en jobbig skola fast inte så jobbig eftersom vi inte gjort nått typ...Fick reda på lite betyg på arbeten och sånt...vilket gick bra :)

Idag har jag riktigt älskat sverige. Jag vet inte varför men jag har bara gått runt och sagt idag hur mycket jag älskar svergie och att alla andra länder borde vara som oss. Sen på samhälleskunskapen/historian idag så fick vi se en film som handlade om olika grupper i samhället. Det var då jag kom och tänka på hur mycket problem vi har och hur annourlunda vi är. Det är helt sjukt vad folket hade olika åsikter när jag samtidigt tänker att mina åsikter är ju nästan helt självklara. Nu låter jag väldigt - oh jag är bäst och kan allting, men jag menar att vissa saker är ju självklara enligt mig.
Sen var det ju folk som inte tyckte att det skulle finnas några skillnader mellan rika och fattiga. Jag tycker inte skillanderna ska vara så stora men ändå anser jag att dom som har jobbat sig upp till en viss position och arbetat och pluggat hårt ska få det som förtjänar.
Så den filmen var väl lite kul att se att det finns så många problem enligt människor.

Men nu till nått helt annat. Jag tycker att det känns konstigt att det är måndag idag eftersom helgerna känns som lov hela tiden. Så fatta hur det kommer kännas med sommarlov!!
Gött säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: Sofia

kmr du ihåg vad filmen hette? ngt med himmel?

2008-06-02 @ 17:17:10
URL: http://sofiamalmberg.blogg.se
Postat av: sofia

asså jag blev fett arg på den filmen. alla hatade poliser och lars är socce x 10000000000 och dom kritiserar poliser heöa tiden men va kan skulle poliserna gör då? låta alla kasta sten och förstöra stan. AH JA FÅR DAMP.

haha, eh, ja xD haha pusscaroo

2008-06-02 @ 20:55:04
URL: http://sofiiaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0