Dödsjuk, melodifestivalen och instängd

Jag har inte kunnat skriva något i helgen för att jag har varit näst intill dödsjuk! Eller det kändes så i allafall. Jag hade nästan 40 graders feber, huvudvärk, halsont, förskyld, ont i magen, ungefär allt man kan vara. Och på toppen av allt det där så hade min lillebror släktkalas i huset, så jag låg inne i mitt ubertråkiga rum i flera timmar! Ibland kom folk in och hälsade på mig och så, men jag hade hällre vart där ute om jag kunde resa mig upp...
Vi hade kalas dagen efter också fast då kunde jag gå ut, vara lite social men sen gick jag iallafall in och lade mig på sängen och läste ut min bok :D

Jag kom på att jag inte har skrivit någonting om melodifestivalen. Jag tänker bara skriva lite snabbt om vad jag tyckte om varje bidrag.

Charlotte Perelli: Det var ett bra framträdade och hon hade alltid kontrollen på vad hon gjorde. Jag gillar hennes låt för den kändes som att det är en låt som det kan gå bra för utomlands. Jag tror inte att den vinner men det blir väl lite som det gick för Carola 2006. Mellan 3-8 tror jag.

Sibel: Texten funkar, låten är okej, framträdandet är lite tråkig, rösten är jätte bra. Så allt det tillsammans blir en show som funkar men inte mer. När jag kollar på schlager så vill jag få rysningar. Men hela uppträdandet blir tråkigt i längden.

Rongedal: Årets skräll! Jag hade sett dom på så ska det låta för något år sen och gillade dom inte alls. Men nu när dom kommer här och visar att dom äger allt och alla så blir jag as fascinerad. Låten är en glad låt som är menad för glatt bemötande.

Linda Bengtzing: Bra låt men lite störande att den låter precis som Mikas låt "Grace kelly" i början. Men det jag störde mig mest på va dansarna i bakrunden! Dansen var hemsk och en av dom hade kjol som flaxade omkring och fångade mina ögon hela tiden. Jag har alltid tyckt att Linda har vart bra åren tidigare men i år floppade det.

Christer Sjögren: Han är en stor artist redan, han är omtyckt av många men ändå såfattar jag inte varför han blandar sig i melodifestivalen med en låt som skriker "kyss mig i röven" Dumt drag av han att ställa upp.

Amy Diamond: Ska jag vara ärlig så röstade jag faktiskt på henne. Men det är bara för att låten är jätte bra! Den är trallvänlig, och så var det ett bra uppträdande av Amy. Men alla fattar ju egentligen att vi inte kan skicka ner henne till Belgrad...

Nordman: Jag fattar inte varför dom är med?! Om någon har svaret så kan den vara vänlig att ge mig det! framträdandet var konstigt. jag fattar inte varför Håkan Hemlin står och går så konstigt!? Det var det enda jag koncentrerade mig på under dom 3 minutrarna. 

Sanna Nilsen: Är det bara jag som tycker att det var BORING!?! Låten hade nog funkat på Carola eller någon men det var bara tråkigt att se Sanna på scenen. Och det hade vart mycket bättre tycker jag om hon hade haft en för överdramatiskt klänning på sig.

Frida feat Headline: Jag gillar skånskan, gillar att det är en sommarplåga, men stör mig rejält på de två. Dom var som två irriterande flugor som vill komma in i ens näsa. Och jag blev nästan blind av deras kläder men jag tyckte dock lite synd om dom när dom nästan inte fick några poäng.

BWO: Jag vill att dom ska fortsätta vara med i melodifestivalen, fortsätta köra samma veva med låtarna och vinna snart. För jag tror att så fort dom vinner här i sverige så vinner vi hela ESC. Detta året var det jätte bra och Martin Rolinskt var översnygg som vanligt.

Det var nog allt jag hade att säga om meldifestivalen. Eller jo det var en grej till! Ta hur bra alla artisterna var tillsammans och gångra det med 10. Så jäkla bra var Björn Gustafsson!

Puss och hej leverpastej


Kommentarer
Postat av: Emmie

Nej, Sanna Nilsen var det ju känsla på! Gjorde ju hela framträdandet att det lät som att hon grina...

2008-03-18 @ 11:36:08
URL: http://ingenstanns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0