Simpel plan konsert-resa :D

I fredags nu på lovet drog jag och sofia upp till stockholm för att se ett av världens bästa band! SIMPLE PLAN :D
Efter att antal få timmar... ca 2 timmars sömn så vaknade jag klockan halv 4 då jag började ta på mig och göra mig i ordning till att åka. Jag var väldigt nervös men såg fram emot det jätte mycket. När jag började gå ner mot tåget så började det snöa och jag tänkte bara att det var min vanliga otur. Men på 5 tåget så hoppade sofia på i lerum och vå åkte sedan vidare till gbg. Klockan 06.02 gick tåget till skövde och sen vidare till sthlm. Jag var väldigt facinerad av allt som skedde på tåget och allt som fanns där eftersom jag inte åkt sånt tåg på länge. Men jag och sofia åt lite, spelade kort, prata lyssna på musik, försökte sova typ...Men det roligaste som hände på tåget upp var när jag skulle på toa. Jag gick fram till dörren som skulle automatiskt öppna sig utav sig själv. Men när jag kom fram så ville den inte alls öppna sig. Jag sprang tillbaka till sofia snabbt och vi garvade lite sen gick jag och testade igen. Det funkade inte ige noch fler började kolla på mig. Jag sprang skrattande till sofia och bad henen följa med mig. Men hon sa att jag skulle testa den andra åt andra hållet så jag gick dit. Tyvärr gick en tant framför mig så jag fick inte testa att öppna dörren och så tog hon toan. Jag gick tillbaka till min plats och bestämde mig att vänta. När jag senare skulle gå och testa få upp de automatiska dörrarna så hjälpte typ hela vagnen mig. Jag kände mig så handikappad nrä jag stod där och inte fick upp dörren! Men det var dock väldigt roligt xD
Sen till slut så lyckades jag när jag stod och viftade med händerna xD

När vi väl kom fram till stockholm så var vi väldigt trötta men vi gick runt och kollade lite på centralen och köpte bland annat ett tunnelbanekort. Vi såg bögringen på centralen vilket  också var väldigt kul :)
När jag och sofa sen skulle åka tunnelbana så tyckte vi allt var så ballt medans stockholmarna kollade lite snett på oss. Det roligaste var nog när dom först sa typ NÄSTA GAMLE STADEN, GAMLE STADEN NÄSTA.  Och sen direkt efter NEXT STOP GAMLE STADEN, GAMLE STADEN NEXT....XD Det satt vi och fnittrade åt varje gång.

Vi tog tunnelbanan sen till globen där vi hoppade av och åt lite på donken och sen gick vi ut till annexet. Som tur var så kände sofia några i kön så vi kom typ längst fram. Dom hade suttit där sen nio så vi fick ltie snålskjuss fram  x)
Dom gick och käka så vi satt på deras plats under en filt och 3 paraplyer :)
Vid fyra någon gång så bestämde sig alla helt plötsligt att stå upp vilket var jätte konstigt. För det är ju jätte jobbigt att stå upp tills halv sju då insläppet är. Men men vi stod upp och frös som bara den. Det regna, snöa och det var jätte kallt. Jag trodde allvarligt att jag skulle dö! Det sa typ alla i kön hundra gånger xD Men en väldigt rolig grej var typ att vid fem, halv sex tiden så sa jag till sofia att om jag hade vart hemma så hade jag lagt mig ner och gråtit. Sen efter fick jag reda på att hon hade tänkt då - Fan va mesig hon är! HAHA, fast sen så erkände hon att typ 10 minuter efter jag sagt så, så hade hon kännt samma sak. Det var verkligen så hemskt att man trodde man skulle dö.
Vi stod i alla fall och räknade minutrarna tills klockan var halv sju. Och tack och lov så fick vi komma in då... 
Vakterna hade också sagt innan att den som springer in kastar dom ut. Och då hade jag och sofia en jäkla tur asså för vi kunde inte springa. VI KUNDE KNAPPT GÅ.! Vi staplade oss in väldigt vingligt eftersom fötterna var som istappar!
Men det gjorde inget när det väl börjat:D Vi lämmnade våra saker i garderoben och vinglade in och satte oss långt fram.

Förbandet zebrahead började någon gång vid halv åtta-åtta och dom var grymma. Under en låt så fick vi stå och peka fuck you och skrika FUCK! Mycket kul :)
Men det bästa var när Simple plan kom ut och ägde scenen. Jag trodde att jag skulle börja gråta för mitt hjärta pumpade på som aldrig förr och jag var bara så jäkla glad! Dom spelade take my hand, the end, jump, promise, perfekt, when i'm gone, generation, addicted, untitled, save you och en massa mer. Dom även på en sång om sverige vilket var grymt uppskattat där inne. Alla blev helt vilda och det var fan en sjukt skön känsla av att få höra den. GRYMT säger jag bara :D
Sången gick såhär:
We are in sweden
And the girls are fucking hot!
They're pretty good at hockey
But Canada might kick your ass
We're going out tonight
Until the sun comes up
MY HEART CAN'T STOP BEATING
CAUSE I LOVE SWEDEN
Sweden
And the blue eyes girls are hot
Brown eyed girls too!
Come backstage to party
And everyone get naked!

Kärlek på det asså<3
Allt var väldigt bra och jag älskar dom sjukt mycket. Och så hade dom en sånn jävla bra publikkontakt så man blev så sjukt glad av dom. När dom kastade/spottade ut vatten så fick jag det rätt i pannan....Det var skönt xD
Men dom gjorde så sjuka grejer på scen som att ta på sig en klänning och sen visa rumpan med trosor på för hela publiken xD Dom tackade för ett par trosor dom fick och hände upp dom på Jeffs gitarr. David visade hur han dansade när han var full och pierre visade hur alla killar i publiken såg ut när dom dansade fergie. Det var nått av det sötaste jag sett asså. Det finns typ tusen saker till jag kan berätta om konserten men det är lite jobbigt att skriva.
Allt jag kan säga att det var VÄRD VARENDA ÖRE OCH VARENDA MINUT UTE I KYLAN!!!! WHOOOO<3

Efter konserten drog jag och sofia till centralen där vi satt till klockan ett någon gång och spelade in lite roliga vidobloggar (på skoj... typ) JAG XD

SOFIA SÖT XD
Dom här spelade vi in med sofias kamera och det är väldigt seriöst!! x)

Men sen drog vi i alla fal till donken och käka lite. Vi träffade också en jävligt full kille som inte visste vad han gjorde. Han spillde ut sin cola, snodde pommes utav mig och sa att tjejen mitt emot typ gillade att slicka på samer eller nått sånt. xD  Helt sjukt asså...xD
Vi spelade ltie minigolf på sofias telefon och glodde på stockholmare xD kul! Nä, men klockan 9 så gick tåget tillbaka till gbg och vi låg typ och sov hela tiden då..
Det finn så mycket mer jag vill berätta men det är svårt att skriva ner det bara. Men det var en sånn jävla sjukt, grym, bäst, bra konsert ! Jag är fortfarande jävligt glad :D Och tack sofia för en grym resa. du är bäst kvinna<3  


Det går inte att ladda upp bilder nu så dom kommer någon annan gång :)
Puss och hejs

Kommentarer
Postat av: sofia

hahaha ja satt och fnissade fult för mig själv hela tiden när jag läste och alltså, gaah ja vill tillbaka!



och hoppas du klarade dig böttre från sjukdom äm jag, har feber och massa skit, blääääää.



men åh fan va bra de va jag ör helt svävig på rosa moln! du är lätt bättre kvinna!!! tack för massa bäst resa! <3

2008-11-03 @ 10:24:56
URL: http://sofiiaw.blogg.se/
Postat av: Erika

vad roligt ni verkar ha haft det!! och era videosar (hur säger man) var väldigt roliga! sofias min slår det mesta ;)

2008-11-03 @ 12:41:23
URL: http://tjabs.blogg.se/
Postat av: Erika

just det ja, krya på dig och hoppas att du mår bättre snart!! :)

2008-11-03 @ 12:43:57
URL: http://tjabs.blogg.se/
Postat av: Erika

haha era videosar är hur roliga som helst!! har sett dom flera gånger nu ;) -jag såg en emo som hade skärt sig, det var cooolt.

ni är för bra ni!! :)

2008-11-03 @ 15:58:35
URL: http://tjabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0