mitt genombrott...eller en ren nitlott

Så nu har jag hunnit en bit på mitt nya filmmanus.
Det är inte världsbäst men det är i alla fall bättre än det första. Sen får vi hoppas att teknikarna filmar det bra. Och att det är bra skådespelare för annars kommer min film bli pannkaka.
För dom som inte vet så går jag en kurs som heter Litterär gestaltning. Och där ska vi skriva ett filmmanus på max 5 sidor så det ska bli en kortfilm. På då alltså ungefär 5 minuter. Och eftersom jag har fastnat på skräck så tänkte jag att det skulle var kul att skriva en miniskräckfilm!
Sen när tenikarna har filmat alla som går Litterär gestaltnings manus så ska de förmodligen visas på lerums biografen. Och då får folk från skolan typ gå och kolla och rösta på den som de tycker är bäst. :)
Min kommer inte vinna för den är fortfarande dålig.
Men har man bara några som filmar det bra så kan man ha en chans. Så var det förra året i alla fall.
Men nu är jag jätte trött på att skriva så jag ska snart gå ut till min lilla stuga och försöka sova. Har lite kvar att skriva på manuset men det gör jag imorgon i skolan! Även om jag inte vill gå till skolan....

Kommentarer
Postat av: Erika

din film kommer säkert bli den bästa! får ta och gå och se den och rösta när den är färdig och visas :)

2008-11-21 @ 21:36:28
URL: http://tjabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0