världens första film och heta disskusioner

Det är bara onsdag idag vilket är lite konstigt. Har gått och tänkt att det är torsdag hela dagen.
Det har väl vart en trevlig dag i sig kan man väl säga. Förutom att jag glömde mitt paraply på bussen vilket inte var likt mig. Jag brukar tänka på sånt.

Jag och pauline hade filmkunskap idag och fick se en massa gamla filmer som var några av dem första. Jag höll på att somna - så tråkiga var dem. Trodde att jag skulle få se jätte mycket film när jag valde filmkunskapen men vi har bara gått igenom en massa saker som tydligen är "viktigt" hehe...
Fast så är det väl alltid i skolan.
Idag, mellan engelskan och iv-valet satt några av oss i klassen och hade en disskusion. Den handlade om - Föds man homosexuell eller kommer det senare. Personligen tror jag att det beror mycket på omgivningen och uppfostran. Jag tror att det växer fram i tonåren när man utforskar sin sexualitet.
Men vi hade i alla fall en disskusion och även om inte jag höll med om allt så är jag jätte glad att vi har sånna disskusion där man får säga vad man tycker och inte är rädd för att göra det. Jag är glad att man är bekväm att säga vad man vill. Jag är glad att jag går i JM :)


(Världens första film) La Sortie de l'Usine Lumière à Lyon

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, vilken rolig film xD

2009-04-15 @ 21:25:57
URL: http://emmavonwirth.blogg.se/
Postat av: sofia

älskar också JM. de känns så bra alltig! hohoo

2009-04-15 @ 22:29:43
URL: http://escalators.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0