Skoldagen och funderingar

Under dagens naturkunskapslektion
Jag- Kajsa, jämnför hon oss med grisar nu?
Kajsa- Eh, va? jag lyssnade inte...



Jag kan erkänna att jag inte häller lyssnade så bra och det är väl lite sorgligt.. Vi har haft två heldagar i skolan och man har redan slutat lyssna och drömmer sig bort till något närliggande lov. Varför måste man skynda sig in i allt? När man var liten tog man ju minst en vecka till att leka i skolan och sen trappades skolarbeterna upp försiktigt..
Okej, det är inte jätte jobbigt i skolan nu men något som skapar lite stress är projektarbetet! Ett arbete där man har all kontroll att få det som man vill.
Så vad ska jag göra? Ska jag satsa på något som jag vet att jag är bra på och få högt betyg? Eller ska jag våga chansa att göra något som jag vill göra/ tycker är kul med risken av att få ett godkänt?
Jag vet inte....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0