Nonstop-cookies

Idag är jag mycket mindre sjuk så imorgon kommer jag nog vara helt frisk :) Jag har vart väldigt utmattad idag. För när jag reste mig upp och gick ut till köket förut så var det jätte jobbigt. Kroppen var jätte tung och trött och så hade jag ingen kontroll alls. Men det är säkert bättre imorgon.

Men förut testade jag och min lillasyster att göra dem godaste kakorna som någonsin uppfunnits. NONSTOPKAKOR :D
Super goda blev dem. Fast det är lite jobbigt att baka med min lillasyster för hon är så jäkla klantig.
Det började med att jag blev den perfektionist som ingen gillar och blev jätte arg på lillasyster för att hon inte ansträngde sig och gjorde kakorna ordentligt runda. Så jag sa att jag skulle göra det själv och så fick hon det lätta jobbet att sätta i nonstopen. Men sen fick jag lite dåligt samvete så jag bestämde mig för att lära henne hur man gjorde perfekta runda kakor. Och vad gör hon då??? Jo, hon tappar sin smet på golvet.....

Hon kan vara riktigt klantig ibland men oftast är det väldigt kul.
     Kakorna blev i alla fall väldigt lyckade :)



RECEPT
Ugn 175 grader

Börja blanda till en smet (ingen elvisp)
125g margarin
3dl socker
2 ägg
2tsk vaniljsocker

Blanda sen i en annan burk
4,5dl vetemjöl
1dl kakao
1tsk bakpulver
1tsk salt

Blanda sen ihop allt och rulla dem till runda kakor.
Sen ploppar man på så många nonstop man vill ha och stoppar in dem i ugnen i 12 minuter.

Mums mums :)




Kommentarer
Postat av: clöur

åh! nu vet jag vad jag ska göra någon dag.. ehe

2009-02-12 @ 12:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0