shlager nördar på topp

Tjallahoppå

Igår bestämde jag och sarah att vara shlagernördar tillsammans så hon kom till mig och så kollade vi på melodifestivalen. Vi satt och analyserade varje låt och pratade gammal shlager och tidigare vinnare. Vi satt där och kunde typ allt xD
Och vi tyckte faktiskt hyfsat lika om melodifestivalen igår. Så jag ska nu skriva i ordning dem jag tyckte var bäst och vad jag tyckte om dem.

Måns Zelmerlöw - Hope and glory
Hans låt toppade alla andras och den var helt klart bäst. Dem andra hade ingen chans. Men det var en sak i refrängen som jag kände igen så jäkla mycket och jag vet att jag hört försa melodisnutten i någon annan låt. Men jag orkade först inte bry mig om det för måns var så jäkla bra. Men sen kom jag på att det lät precis som en del av Coldplays låt viva la vida.....Men det gör inget för Måns var bäst!

Lasse Lindh - Jag ska slåss i dina kvarter

Jag fattar fortfarande inte hur han kunde komma sist??? Han var ju bäst efter måns och han var så himla cool! Låten var asball så jag fattade inte varför folket inte röstade???? Det blev jag skitsur på för han förtjänade att gå vidare. Jag och sarah kom också fram till att låten är en håkan hellström låt fast med en artist som kan sjunga xD (sorry alla håkan fans)

Heat - 1000 miles
Denna låten satte sig på hjärnan och jag tyckte den var bra. Dem förtjänade att gå vidare för låten var stark. Men det var bara en sak jag tänkte på när jag hörde låten "DET ÄR EN POPPLÅT MED ETT ROCKSOUND" Det är en fucking jäkla poplåt med lite hårdare gittarrer och starka trummor. Men det gör inget för mig....

Amy Diamond - It's my life
Det var okej och inget med mer det. Fast det var lite gnälligt i refrängen så det var jobbigt men annars var det okej. Fast det slår inte hennes låt förra året.

Markoolio - kärlekssång till dig

Hahahaha jag tyckte det var en jätte rolig låt. Självklart kan man inte skicka vidare en sånn låt men det var ändå kul att se och höra. Han sjunger förjävligt men hela alltet fick mig att skratta.

Lil & Susie - Show me heaven

Det enda som var bra var att låten var okej... Annars var det katastrof x) Om låten hade sjungts av en ung tjej i små kläder hade det vart bättre... Men två tanter i konstiga små kläder är ju katastrof! Fast refrängen fastnade jag på...

Jennifer brown -  Never been here before

Snark snark snark... Någon annan som sommnade?? Kommer knappt ihåg nått av låten pga av att den var så dålig!

Cookies and beans - what if
Hur fan kunde dem gå vidare en gång till? Det var ju också snark snark snark....
Jag fattade inte vad dem höll på med mer än att det var jävligt dåligt!

Sen när vi sett att måns gått vidare var vi jätte glada. Vi kollade då på en film till tolv någon gång sen gick vi ut med en madrass till mitt hus och bestämde oss för att sova för jag var trött... Man kan ju inte direkt säga att vi sommnad vi tolv....Utan snarare vid halv fem! Upps.. Vi pratade om allt men jag kommer inte ihåg nått nu typ. Och så lyssnade vi på musik som inte får nämnas x)
Kul hade vi i alla fall.

Lasse Lindh - Jag ska slåss i dina kvarter

Kommentarer
Postat av: annalinnea.

tack så hemskt mycket, vad söt du är! :)



ja, det ska bli jätteskönt att komma bort lite!

2009-02-15 @ 19:06:14
URL: http://underbarochvacker.blogg.se/
Postat av: Bea

Fin header du har

2009-02-15 @ 19:07:23
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: amandanan

Hej! Vill du ha fler läsare? Gå in här http://www.viraltrafik.se/?amandyi! Det funkar verkligen

2009-02-15 @ 19:12:14
URL: http://amandanan.blogg.se/
Postat av: emelie

sv: taack så mycket :) du med

2009-02-15 @ 19:24:25
URL: http://hhermelin.blogg.se/
Postat av: marre

tack (:



Fin header du har. Kika på min blogg då & då om den är intressant. Gillar din blogg :D

2009-02-15 @ 19:45:16
URL: http://ttypmarre.blogg.se/
Postat av: a

Tack och detsamma! din var dock några snäpp finare =)

2009-02-15 @ 19:59:01
URL: http://numbnuts.blogg.se/
Postat av: sarah

ahaha, så kul :D får göras om tycker jag, stora finalen kanske? ;) haha, och musiken vi lyssnade på bör inte nämnas! hahah, piinsamt typ :P & viva la vida va de ja! precis där i början :D

2009-02-16 @ 17:43:36
URL: http://sarahellmin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0