Dag 2 London - Konserten

Jag vet att jag har vart lite seg med att blogga men nu ska jag skriva om den andra dagen i london som är en utav mina favoritdagar i mitt liv.
Jag och erika åkte någon gång vid åtta-nio och kom till wembley arena ungefär halv tio.
Först var allt lite confusing eftersom vi inte visste hur engelska konserter och köer gick till så vi satte oss ner vad vi trodde var sist i kön x)
Men under väntan så finns det inte så mycket att säga.
Vi frös så jä*la mycket och jag försökte sova under ett par tidnigar. Det gick inte så bra ska jag säga. Men det gjorde inget för jag visste att inom några timmar så skulle jag så se på det jag väntat i flera år på! MCFLY <3
Så vi väntade och väntade frös lite till och väntade lite mer. Vid fyra fem någon gång gjorde dom i ordning kön så att alla fick ställa sig upp och trängas.
Då hörde jag de konstiga engelsk människorna framför oss säga (efter dom lagt alla sina saker i en bil och bytt om till "konsert kläder"  - Danny looks att everything in a skirt!
Allt jag ville säga då var ( jag vet inte om det var kylan eller om jag blev förbannade för dom antydde att danny är en manshora ) - He would'nt look at you for sure....
Jag blev så jäkla irriterad på dom för dom betedde sig som dom ägde hela wembley bara för att dom sätt mcfly 10 gånger detta året. Och så fjäskade dom sig längst fram i kön! Jobbiga människor.
Men vi stod och väntade med italienarna och franska människor och lyssnade på soundchecket. Det var väldigt roligt att lyssna när alla sjöng med, men jag var väldigt orolig för mina tår som kanske var bortfrusna.
Men sne någon sång släppte dom in och jag och erika vär väldigt glada för att komma in och så kom vi väldigt långt fram. Vi satte oss därframe (nära tom) och väntade och väntade lite till.
Föst kom Avenue det första forbandet fram på scenen och dom var ett svängigt litet pojkband som hoppade runt på scenen. Mysigt!
Efter det kom Reemer upp som spelade lite mer rock och dom var hur grymma som helst. Men jag kunde inte riktigt koncentrera mig eftersom jag längtade så mycket till mcfly!
OCH PPPPPPPPPPPPPPAAAAAAAANNNNNNNNNGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MCFLY!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag blev så jäkla glad när dom kom fram. Vilken lycka det var. Jag började nästan gråta för jag var så jäkla glad.
Men nu ökade trycket! alla som älskar mcfly tryckte på som galningar och jag har aldrig stått så trångt i hella mitt liv. Och jag vägrade bli åtsidan knuffad så jag stod stilla som en sten samtidigt som jag försökte röra mig frammåt.
Mcfly var så jäkla bra när dom började spela one for the radion och det blev ett sånt jädra ståhej!
Dom hade glitter, eld, glittereld och bjöd på en jävlar show och jag var så jäkla glad hela tiden. Under stargirl tror jag så kom helt plötsligt en liten scen ner från taket och dom åkte till mitten av arenan. Jag kunde int evända mig om för att jag stod så trångt så jag fick stå och kolla på skärmarna under typ 3 låtar sen åkte dom tillbaka. :D
Konserten var väl ungefär en och en halv timma och jag och erika kom ifrån varandra under konserten. Men jag såg alltid vart hon var så efter Five colours in her hair (som var den sista låten) hittade jag inte henne helt plötsligt!
Jag gick runt överallt som en galning och letade efter henne och så hade jag inga pengar på mobilen så jag kunde inte ringa men sne skickade hon ett sms om vart hon var så jag gick dit. Hon hade svimmat någon gång mot slutet och fick hjälp av en snäll australienare. Tur att det finns snälla människor :)
Men vi gick därefter och köpte våra mcfly tröjor och jag köpte en plansch  också :D
Jätte fin är den :D
HÄR KOMMER NÅGRA FINA BILDER FRÅN KONSERTEN!



Det var en sån jäkla grym kväll och jag var så jäkla glad att jag äntligen fått sett dom live :D
Det funkar inte att ladda upp mina videos på youtube så jag tar någon annans :)

Här är en cover på Michael Jackssons låt Black or White och Danny sjunger som vanligt allt fantastiskt och är så härlig småtöntig på scen :D




Mcfly POV så jävla bra! Och på denna videon ser ni hur ball scenen var!



Avenue var det ena förbandet och det är lite boyband techno och denna låten är väl lite pinsamt bra xD




Och det andra förbandet var Reemer som var rikgit grymma och har en snygg sångare!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Svar: Jag vet det var helt sjukt bra :D:D:D:D

Jag hade sittplatser så jag köade inte alls, en kompis till mig köa typ i 5 timmar, hon frös men shit vad värt det det var! Regnade det mkt på er i kön?

2008-12-07 @ 17:36:00
URL: http://jsomijohanna.blogg.se/
Postat av: Johanna igen

sjutk fina bilder du fick föresten^^

2008-12-07 @ 17:36:37
URL: http://jsomijohanna.blogg.se/
Postat av: sofia

så avundsjuk. jag vägrar lyssna på dom ifall ja börjar gilla dom asmkt. står emot att trycka på play på alla klipp xD



och jaerkänn de är sjukt att man liksom, njuter så mycket av de xD helt stört!

2008-12-07 @ 18:41:16
URL: http://sofiiaw.blogg.se/
Postat av: Erika

jag jävlar vad bra dom var!!! vi ska absolut åka över till danmark om dom kommer dit :)

2008-12-08 @ 13:01:34
URL: http://tjabs.blogg.se/
Postat av: Carro

fina bilder! :D

2008-12-11 @ 08:09:28
URL: http://carrobarroliina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0