Smyckeparty

Igår så var jag på smyckeparty hemma hos Lollos mormor.
Det bjöds på god mat så jag var glad att jag följde med. :)
Jag och Ann-charlotte hade bestämt oss för att inte köpa nått utan bara för att följa med eftersom lollos mamma hade frågat om vi ville följa med. Men vi tittade runt lite och hittade ett par jätte fina smycken som man hänger på en kedja. Det var format typ som ett kors med några pälor på. Men grejen var att det är ett väldigt speciellt smycke för att korset är tillverkat på ett väldigt speciellt sätt. Det var så att dom som gjorde det tog en bit ståltråd och formade det som dom vill ha det. Sen la dom i ståltråden i en sötvattensmussla och så låg ståltråden där i, i 2 år! Efter två år tog dom ut den och så var det som en pärla runt om stråltården. Alltså sånt material som musslor gör runda pärlor av :)
Jag tyckte den var super cool så jag ska få den i julklapp.

Sen åt jag och lollo massa mackor och Brownies :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0