Dag 1 - London

Jag tror att jag gör som erika och skriver dag för dag..Det blir nog lättast så :)
Allt började när jag vaknade klockan 4 på onsdags morgonen och bla bla bla vi spolar fram lite... ( xD jag vet, jag är nörd)
Erika och hennes pappa kom och hämta mig klcokan halv sex och därefter drog vi till flygplatsen som jag itne vart på 17 år typ. Men i alla fall så hittade vi allt och gick in och satte oss i flygplanet med varsin GP...Hihi
Erika var coollugn inför att flyga men jag som inte hade gjort det på ett tag var ltie mer nervös. Jag visste itne hur allt skulle gå till men vi kom upp i luften utan problem och jag tyckte det var jätte kul när vi lyfte.
Eftersom vi åkte klockan 7 på morgonen fick vi se soluppgången åvanför molnen och det var väldigt vackert. Fast vädret i london var inte soligt ska jag säga. Klockan 8 kom vi till Heatrow (engelsk tid) och vi följde efter alla andra som skulle hämta sina väskor. Vi var helt lost men väskorna fick vi snabbt i alla fall:)
 
Första gången vi skulle prata engelska så gick det väl sådär. Jag märkte att hon som informerde om tunnelbana började prata långsammare så att vi skulle fatta. x)
Men vi hittade efter en stund och kom fram till vårt engelska "hem" Paddington station :) En mycket trevlig station tycker jag allt. Vi åt på ett ställe som heter Upper creast som sålde väldigt goda baugetter.
Vi gick i alla fall runt som galningar och letade efter hotellet som vi till slut hittade...Tyvärr låg den jätte nära stationen men vi hade gått runt allt... Men men det var kul att se sig omkring i det vackra men avgasluktande landet :D
Längtar tillbaka!
Efter vi lämnat våra väskor på det kinesägda hotellet drog vi till Wembley för att hämta ut våra biljetter. Lite nervöst men vi fikc dom tilsllut. Efter att ha gått runt hela Wembley stadium för att hitta wembley arena. Och jag lovar Wembley stadium är inte litet! Typ hundra gånger så stort som ullevi.
Jag och erika var så glada över våra biljetter så vi shoppade lite och drog sen till hotellet :) lite mat på burger king och lite tv-glo med godis :) Gott.
Det var en väldigt trevlig första dag och vi längtade sjukt mycket till nästa !

Kommentarer
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.Jättelätt att vinna



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

2008-12-01 @ 13:17:23
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: Erika

en trevlig men tröttsam dag ;)

2008-12-01 @ 17:24:48
URL: http://tjabs.blogg.se/
Postat av: JOhanna

ååh! Jag var också där! Så sjukt bra det var :D:D

2008-12-04 @ 21:03:31
URL: http://jsomijohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0