Nytt från Metro

Idag när jag satt och väntade på det kära tåg som var försenat satt jag och läste dagens metro vilket jag fann ganska intressant. Och nu tänkte jag skriva lite om de sakerna som stod där så ni som läser också kan få ta del av det.

Var femte svensk saknar helt eller delvis luktsinne.
Det låter jätte konstigt tycker jag men det är väl så det är då. Och om inte jag har räknat helt fel så kan man ju då säga att 5 personer i klass JM2 som är 27 elever saknar alltså luktsinne... Mycket intressant att veta tycker jag.

Dyrt att ringa +88

Sen läste jag också att om det ringer någon som har +88 framför telefon nummret så ska man inte ringa upp. Den som nämligen ringt till dig är en italiensk satellit och det kostar 60 kr minuten om du skulle vilja ringa upp. Jag tyckte det var bra att dom skrev  det i tidningen för så mycket pengar vill man ju inte betala...

Robinson gör comeback
Detta fick jag dock reda på utan kajsa i söndags men det stod också i tidningen idag. I alla fall så blev jag så glad när jag fick höra detta eftersom Robinson är ett program som jag följde under min uppväxt. Och om det fortfarande finns kvar när jag blivit myndig så ska jag skicka in en ansökan om att jag vill vara med!

Dagens Puss

I metro har dom en spalt där man kan skicka in sms och skriva lite snälla saker till de man tycker om:) Och i det roligaste sms:et ida stod det "Darin, tack för att du finns. Du gör mig glad. Väntar på ditt nya album flashback"
Undra hur många fans darin har kvar... Nu vet vi i alla fall att han har ett som älskar han så mycket att hon väljer att skämma ut sig i tidningen....Kul!

Med andra ord så har jag kommit fram till att det är väldigt roligt att läsa Metro :)

Kommentarer
Postat av: Clara

Jag hör typ aldrig att folk inte har luktsinne. Men lix, det fattar man väl att man itne har? Äh, skumt!

2008-10-06 @ 20:43:10
URL: http://manifestation.blogg.se/
Postat av: sofia

HAHAHAH darin! <3<3<3333

2008-10-07 @ 08:57:03
URL: http://sofiiaw.blogg.se/
Postat av: Analet

Jag fick ett samtal från ett +88 nr häromdagen! ;o

Men jag råka trycka upptaget ton.. ;( ringde inte upp som tur va! men ja är allt bra nyfiken på vad dom vill!

2008-10-10 @ 10:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0